Taison seuraa:
http://youtu.be/N43WgKeLunY
Vähän ehkä kierrellen ja kaarrellen, mutta Taisonin kontaktista oon aina tykänny, kun se tulee niin helposti. Tänään otettiin muutamalla hölkkäaskeleellakin eikä se tuntunu olevan mitenkään kummallista, kontakti pysy silti. Taison on välillä vähän turhan kaukana seuratessa, mutta muuten mun mielestä melko hyvässä kohassa kulkee, tietty asiantuntijat saattaa ja saa olla erimieltä
Kaukojako? :
http://www.youtube.com/watch?v=ouPH9vBXD34&list=UUtM8xWxpdT0VahLre12AgiA&index=4&feature=plcp
No ainaki jotain sellasta, lyhyeltä matkalta tosin. Istu ja maahan menee helposti, ne taitaakin olla ne helpot ekat peruskäskyt mille tahansa koiralle
Luoksetulo:
http://youtu.be/W_6kuyngdR4
Tää on helppo, aina siihen asti kun pitäis pysähtyä
Tässä välissä harjoteltiin maahanmenoa ja välillä meni nopeesti, välillä istu ja välillä jäi vaan katteleen maata, et tohon mun pitäis mennä mut en taida jaksaa... Pidettiin pieni tauko ja otettiin pikkasen seuraamista ja leikittiin. Sitte kävi niin ikävästi, että pesukoneenkorjaaja avas pakettiautonsa sivuoven ja se kuullosti ihan vihasesti murisevalta koiralta ja mähän pelästyin sitä ihan hulluna et mistä hyökkää ja kuka
Maahan:
http://youtu.be/ZFaxgkP4_w8
Tää on menny paremminkin, nyt Taisoni arpoo hirveesti et mennäkö vai eikö mennä. Edelliskerralla meni tosi upeesti, ihan niin et jopa pää oli maassa, mutta nyt ei löytyny sellasta kunnon maahanmenoa ollenkaan. No mutta, treeni into ei tänään tosiaan ollu parhaimmillaan, ainakaan sen murisevan autonoven jälkeen, kyl me kuitenki tää osataan, ainaki joskus
Tähän sitte lopetettiin tänään, kun rupes kävelevät mummotkin saamaan Taisonin haukumaan kun olivat joko pelottavia tai sit niil ei ois ollu mitään asiaa kävellä tossa pyörätiellä, mutta liikaa olivat kuitenki häiriöks.
Vaikka videot ei välttämättä anna ihan parasta mahollsta kuvaa meijän treenauksesta, ni ite oon kyllä ihan positiitvisilla mielin, kyllä tosta vielä ainakin alokas luokkaan on kisaamaan.
Niin juu ja onhan mulla tietty ollu mielessä, että kun dalmiksilla on pk- oikeudet niin sekin puoli kiinnostaa ja Taisonille on tullu opetettua seuraavaa jos sen vaikka sain opetettua ilmasemaan mettästä löytyviä ihmisiä
http://youtu.be/-9I90k6aNbk
Ronia ei oo viittiny opettamalla opettaa haukkumaan, se kun haukkuu erittäin erittäin harvoin enkä ees tykkää siitä jos koirat haukkuu turhaan, mutta Taisoni sitä tekee muutenkin niin sen on voinu opettaa haukkumaan käskystä. Enää tästä ei puutukkaan ku se ihmisten löytäminen mettästä ja niitten ilmasu ja ja ja ja
Ens kerraks ois suunnitteilla sitte Ronin temppu nurkkaus, sille kun on tullu opetettua pari temppua aikoinaan.
Lopuks vielä kuva mettäretkeltä, ei muuta kun mukavaa syksyä!

Kommentit